Trends

Gen Yes – Styrken ved optimistiske millennials i forretning.

I nutidens ræs mod toppen må firmaer kunne tiltrække og holde på de bedste ansatte. Imens den digitale genration vokser op, vil firmaer, der kan bruge deres talenter, trives.

Ved 2020 vil millennials udgøre op til 50 procent af den globale arbejdsstyrke og begynde på at tage plads i ledende stillinger på tværs af alle sektorer. Med en smule planlægning vil disse arbejdere være en fantastisk tilføjelse til eksisterende hold og spille en vigtig rolle i fremtidssikringen af forretningsforetagende.

Få en konkurrencemæssig fordel

På bare to årtier har arbejdsstyrker ændret sig fra værende foroverbøjet over faxmaskiner til at sende filer fra deres smartphones til skyen. Ved at vokse op i konstant forandring er millennials ikke blot bekendte med digital innovation – de er på vagt over for gamle systemer og søger aktivt at identificere, hvor den næste bølge af forstyrrelse kommer fra. I deres fritid tænker de over, hvordan de problemfrit kan komme til at betale for leveret mad via deres smartphones, samt på hvordan de digitale grænseflader kunne være mere engagerende i deres yndlingsapps. Denne adrætte og iterative tilgang er et fantastisk aktiv i forretning.

Personlig vækst og karriereaspirationer er vigtige for millennials – 52 procent siger, at de er tiltrukkede af arbejdsgivere, der tilbyder mulighed for fremskridt, og PwC-research viser, at indlæring og udvikling er deres mest værdsatte fordel for ansatte. Dette ambitiøse, selvforbedrende mindset er kritisk, når man leder efter innovative måder at overgå forretningsmålsætninger.

Millennials skifter mellem laptops, smartphones, TV’er og andre apparater gennemsnitligt 27 gange i timen – 10 gange mere end den forrige generation. Denne gruppe forstår teknisk innovation intuitivt, og derfor er multitasking også ret naturligt for dem.

Tilpas jeres arbejdsplads til jeres nye arbejdsstyrke

En tredjedel af millennials vælger fleksibilitet og frihed over løn, når de overvejer et jobtilbud .Jobs er set som midlertidige projekter for millennials, og de er mindre tilbøjelige end forrige generation til at restrukturere deres liv omkring dem. Firmaer, der tilbyder flex-timer og en række af kontorsteder, kan hjælpe dem med at møde deres ansvar og deres egne behov.

Et studie på Bentley University fandt ud af, at 89 procent af den yngre generation tjekker og svarer på emails selv efter, de har fået fri. Og ifølge EY siger 47 procent af millennials, at deres arbejdstid faktisk er steget over de sidste fem år. Formalisering af aktiviteter uden for arbejdstiden med arbejdsarrangementer tilbyder en måde, hvorpå de ansatte kan undgå at føle sig udbrændte på og føle sig belønnet for deres ekstra tid..

Teknologi ændrer måden, hvorpå millennials kommunikerer med deres chefer og kollegaer. 41 procent siger, at de foretrækker at kommunikere digitalt fremfor ansigt-til-ansigt eller over telefonen. Firmaledere lader forandringen ske ved at skifte imod kommunikationsværktøjer såsom Slack, Microsoft Teams og Workplace af Facebook. Disse værktøjer kan opfordre personale til at bidrage med idéer spontant og uden for statusrestriktioner. Tech-træning og mentorparringer sikrer også, at alle er i samme båd og åbne for at samarbejde. Baby boomere drager fordel af praktiske indsigter, der opdaterer dem, så de kan forstå den nyeste teknologi fuldt ud, mens 80 procent af millennials foretrækker direkte komplimenter og feedback fremfor formelle performance-bedømmelser.

Imens millennials skifter fra at være minoriteten til at være majoriteten på deres arbejdspladser, vil information begynde at sprede sig igennem samtaler gennem forretninger og fungere som et netværk, fremfor idéer der kun flyder fra toppen og ned.

Millennials ser det værktøj, de bruger til arbejde, som fungerende i en evig fluxtilstand og har lært at tilpasse sig hurtigt, når de bliver forstyrrede. Ved hjælp af denne tilpasningsevne på højt niveau begynder de at transformere industrier og skabe nye markedsmuligheder. Ikke alle digitale indfødte er skæbnebestemte Zuckerberger, men med den rette digitale infrastruktur kan forretninger lære meget fra deres teknologikyndige millennials.