Nyhedsrum

Hvordan vi gør forretning: Impex Freight Services

Hvis du har brug for at få noget fra A til B, så er Nick Hammond din mand. Som driftsleder og meddirektør for Impex Freight Services arbejder han fra et Regus-kontor uden for London, hvor han importerer sundhedsprodukter for Storbritanniens National Health Service, og han eksporterer britisk stål samt fremsender gods for TNT Express

 

Giv os et billede af jeres Regus-kontor

Vi bruger et gennemsnitligt kontor i Welwyn Garden City. Vi har fire skriveborde og fire medarbejdere, hvilket er fint og nydeligt. Der er en verden til forskel fra vores gamle kontor, som lå i en faldefærdig bygning i Nordlondon, hvor ét toilet blev delt mellem 30 ansatte. Derimod er Hertfordshire en meget landlig del af Storbritannien, så jeg kan se en masse træer, når jeg kigger ud af vinduet. Det er meget fredeligt.

I dine øjne er en arbejdsplads …

Ren og behagelig Et sted, hvor jeg bruger ni timer om dagen – dvs. meget af mit liv – så det skal være behageligt. Når jeg møder på kontoret hver morgen, føles det som at træde ind i et godt hotel. Indretningen, trods minimal, føles luksuriøs, og faciliteterne skaber en professionel atmosfære. Det giver et godt indtryk på alle leverandører og kunder, som vi inviterer til møder.

Hvad kræver en fragtvirksomhed af sit kontor?

Du nægter at tro mængden af papirarbejde, som vi foretager. Selvom meget af vores arbejde bliver digitalt, er der stadig en del fysisk litteratur, herunder logbøger, som er meget vigtige. Det ville ikke være muligt for os at skifte mellem forskellige kontorer og skriveborde. Vi skal have noget mere permanent.

Hvad har været den største fordel ved en fleksibel arbejdsplads?

Vores forretning er drevet af e-mails, så det var en stor fordel for os at få en god internetforbindelse og telefonlinje. En uventet fordel har været det sociale element ved et delt kontor. De andre folk i bygningen er nærmest kolleger nu. Selvom man ikke sidder i samme kontor, støder man på hinanden i de delte områder og får sig en snak. Det gør hverdagen lidt bedre.

Hvad har et fleksibelt arbejdssted gjort muligt for dig, som ellers ikke var?

Det har givet mig muligheden for at udforske et nyt område. Selvom jeg har boet her i syv år, har jeg ikke været så bekendt med denne del af byen. Det overraskede mig, hvor meget erhverv der egentlig er her – inklusive virksomheder, der bruger fleksible kontorer som os. Siden vi flyttede ind i kontoret, har vi faktisk fået et par nye lokale kunder, og jeg har planlagt flere møder for i år, som jeg håber fører til mere arbejde.

Impex Freight Services transporterer gods til og fra hele verden, hvad end det er til lands, til vands eller i luften

 

Hvordan har teknologi ændret måden, du gør forretning på?

Da jeg blev en del af virksomheden for 11 år siden, var det stadig en verden fyldt med faxmaskiner. Jeg fandt for nyligt nogle gamle visitkort, der endda oplyste et telex-nummer. Man glemmer, hvor meget tingene er gået fremad. Nu foregår næsten alt gennem e-mail, og skyen har revolutioneret måden, vi driver vores forretning på. Hvis en bil bryder ned, eller vi er sneet inde, kan vi logge på og arbejde fjernt. Det får mig stadig til at smile: Hvis du for 10 år siden fortalte mig, at jeg kunne sende 10 tons stål ved hjælp af min iPhone, mens jeg sidder i sengen med en kop te, ville jeg aldrig have troet på dig.

Hvad betyder fleksibelt arbejde og fjernarbejde for dig?

De er fremtiden. Hvis jeg besluttede mig for, at jeg ville pakke sammen og flytte ud af landet, kunne jeg stadig beholde kontoret, og så ville alt være som før. Jeg var tiltrukket af denne fleksibilitet, da vi startede med at bruge Regus. Så længe jeg har internet og en telefonlinje, kunne jeg leve i Mongoliet. Med det sagt, så nyder jeg faktisk at være på kontoret. Det hjælper med at give mig fokus.

Hvilke værktøjer bruger du for at holde dig forbundet på farten?

Office 365 Microsoft er fantastisk, da du kan få adgang til det overalt. Det samme gælder for Sage, som er en skybaseret betalingsløsning.

Hvad afgør succes eller fiasko?

Fragt er et meget konkurrencepræget marked, hvilket naturligvis betyder, at det er prisorienteret. Kunder kan været fristet til at spare et par kroner ved at vælge den billigste løsning, men du får virkelig, hvad du betaler for. Vi sælger tillid til folk, lige så meget som vi sælger en service. Hvis vi siger, vi gør noget, så gør vi det. Hvis kunden føler, at de kan stole på dig, så kommer de tilbage igen og igen.