LinkedIn's Jason Miller

Produktivitet

Hvilke råd giver LinkedIns Jason Miller mindre virksomheder?

Med sine mere end 550 millioner brugere på verdensplan er LinkedIn et socialt netværk, som mindre virksomheder ikke har råd til ignorere. Jason Miller, der er LinkedIns gruppeleder for globalt indhold samt markedsføring på sociale medier, besvarer her dine spørgsmål omkring platformsmaksimering for forretningssucces.

 

Hvordan kan jeg bruge LinkedIn til at booste min virksomhedsprofil?

Meget forretningssucces afhænger af de netværk, man får opbygget, og de forbindelser, man skaber. Dette gælder lige så meget online som i den virkelige verden, og med hensyn til LinkedIn kan det let opnås ved at opbygge og optimere din virksomhedsside. Dette er din virksomheds hovedhub, hvor du kan fortælle dens historier og poste nyheder og opdateringer. I takt med at din virksomhed vokser, bliver hubben også et ideelt sted til at dele information omkring jobmuligheder – du kan endda bygge en karriereside for at vise potentielle medarbejdere, hvordan arbejdslivet i din virksomhed er. Lige så vigtigt er det, at din personlige profil (og alle dine medarbejderes profiler) henviser til din virksomhedsside. Sørg for, at din profil afspejler din virksomheds værdier, og at dit profilbillede og baggrundsbillede gør det samme.

Hvad er den bedste måde til at udvide mit netværk?

Tænk på de forbindelser, du allerede har skabt, og start dér, ligesom du ville gøre det i den virkelige verden. Så snart du har oprettet din personlige profil på LinkedIn, bliver du bedt om at importere dine e-mailkontakter for at finde folk, du allerede kender på platformen. Når I er blevet forbundet, kan du begynde at genoptage kontakten med disse folk.

Hvordan kan jeg udnytte mine kontaktpersoner for at få forretningsfordele?

Det er vores erfaring, at mange af vores medlemmer finder det brugbart at benytte sig af funktionen i LinkedIn Matched Audiences, der er målrettet mod kontaktpersoner, til at uploade en liste over alle de e-mailadresser, de har. Det er derefter muligt at bruge disse til at målrette sponsoreret indhold mod folk, der allerede har et forhold til din virksomhed. Du skal blot sørge for, at indholdet er relevant for din målgruppe.

Hvordan kan jeg generere flere potentielle kunder?

Du skal sørge for at holde din virksomhed i folks tanker, så meget som muligt. På LinkedIn er dit mål at være en aktiv tilstedeværelse i dine forbindelsers feed. Du kan let gøre dette ved hyppigt at udgive og dele nyttigt indhold – ideelt set historier, der er relevante for din virksomhed og din ekspertise – i din LinkedIn-feed. Du kan også udgive langt indhold og dele det gennem virksomhedsopdateringer eller sponsoreret indhold for at ramme din virksomheds mest relevante målgrupper.

Hvad er den gyldne regel for at poste opdateringer?

Se det som at have en samtale: Der er ingen, der ønsker at tale med nogen, som skamløst selvpromoverer. For hvert indlæg du deler, som promoverer din virksomhed, så del tre, der ikke er promoverende, men som udelukkende er rettet mod at tilføje værdi til din målgruppe. Når du deler noget, en anden har udgivet, som du synes har et vigtigt budskab, giver det et godt indtryk af din organisation.

 "På LinkedIn er det dit mål at være en aktiv tilstedeværelse i dine forbindelsers feed," siger Jason Miller

 

Hvordan kan jeg finde store talenter gennem LinkedIn?

Til at begynde med skal du sørge for, at du færdiggør de karriererelaterede afsnit på din virksomhedsside, da de vil hjælpe med at give et billede af arbejdslivet i din virksomhed. Post dine tilgængelige jobs, og del disse på tværs af dit netværk og andre medarbejderes netværk. Gør dette, samtidig med at du deler indhold, der fremhæver fordelene ved at arbejde for din virksomhed. Hvis du vil nå ud til mere relevant talent, så overvej at anvende LinkedIns færdighedsbaserede målretning til jobannoncer og sponsoreret in-mail. Hvis du er en hurtigt voksende virksomhed, kan du også overveje at investere i LinkedIns recruiter-pakke for at hjælpe dig med at opbygge en talent-pipeline.

Hvad er de bedste værktøjer for mindre virksomheder?

Videoer lavet specifikt for sociale netværk er i min mening en enorm mulighed. Du er nu i stand til at optage video på din smartphone og dele videoen på din LinkedIn-feed via telefonen. Det er en fantastisk måde til at skabe tankeledelse, der er tilgængeligt, relevant og engagerende. Hvis du eksempelvis er til en konference, kan du optage en hurtig video, hvor du deler dine synspunkter omkring centrale spørgsmål, og derefter poste den direkte i din feed. Hvis din virksomhed fremstiller produkter, kan du optage en hurtig demonstration af produkterne. Hvis du tilbyder servicer eller løsning, hvorfor så ikke dele et hurtigt fif, der kan gøre dine potentielle kunders liv lettere?

Er der andre smarte LinkedIn-hemmeligheder, som jeg kan bruge?

Du kan udnytte enhver markedsføringsaktivitet, du allerede foretager dig, til at opbygge din profil på LinkedIn. Det hele handler om at forbinde punkterne. Hvis du eksempelvis kører betalte søgeannoncer, så oversæt dem til tekstbaserede reklameannoncer ved at indtaste dine søgeord i færdighedsboksen i LinkedIns selvbetjente Campaign Manager-interface. LinkedIns algoritmer vil derefter foreslå et relevant publikum for dig, og kopien af din søgeannonce er et godt startpunkt til din næste tekstbaserede reklameannonce. Alle Twitter-opdateringer, du har lavet, er en god indgang til de virksomhedsopdateringer, du udgiver på din virksomhedsside. Du kan promovere disse som sponsoreret indhold for at nå ud til et mere relevant publikum på LinkedIn.

Kan det betale sig at opgradere til betalte servicer?

Der er meget, du af dig selv kan gøre på LinkedIn, så start dér, og tag dig tid til at få det meste ud af disse muligheder først. Hvis du senere hen får lyst til at udvikle din virksomhed hurtigt, kan du overveje at lægge et ekstra markedsføringsbudget bag. Du kan eksempelvis starte med at eksperimentere med tekstannoncering og sponsoreret indhold på LinkedIn ved hjælp af den selvbetjente Campaign Manger-portal, mens du lægger daglige og samlede budgetter for at holde styr på dine udgifter. Uanset hvad du gør, så husk, at det at skabe kontakter online har mange ligheder med det at skabe kontakter i den virkelige verden. Gør det relevant, lyt til dem, og gå efter at skabe en reel dialog med dem.

 


Jason Miller er LinkedIns gruppeleder for globalt indhold samt markedsføring på sociale medier